خبرهای بازار آهن

خبرهای بازار آهن


: 1958

شرایط بازار فولاد همچنان ملتهب

  • آخرین به روزرسانی ۹۹/۰۴/۱۴

در حالی که همچنان که یک گوش ما به افزایش قیمت های پی در پی حوزه ورق و قوطی پروفیل در روز پنج شنبه هفته گذشته معطوف بود، شنیدیم که تعدادی از این تولیدکنندگان ورق ندارند و تنوع سبدشان به شدت کم شده؛ به طور مثال از ۱۰ سایز مختلف قوطی، تنها ۳ یا ۴ سایز آن را موجود دارند، آن هم فقط تعدادی از آن ها…

از بازار میلگرد آجدار چه خبر ؟

ظاهرا برخی از مبادی مورد توجه بازار مصرف حوزه میلگرد آجدار در خروجی های منظم خود دچار وقفه و مشکل شده ‌‌اند؛ پیگیر علت این موضوع شدیم، به این نتیجه رسیدیم که در تامین شمش دچار مضیقه گردیده ‌اند و با تعهدات فروش قبلی خود نیز همچنان دست و پنجه نرم می کنند؛ در واقع هنوز در تحویل فروش های صورت گرفته یکی دو هفته اخیر مانده ‌اند چه برسد فروش های جدید.

برخی از آن ها سایز جور ندارند و در سبدهای اعلامی شان خبری از سایزهای پرمصرف نیست. خلاصه اینکه یکسری از نوردی ها شمش ندارند؛ یکسری هم در ترافیک تحویل بار فروخته شده مانده ‌اند. خلاصه اینکه اوضاع و احوال کنونی بازار داخلی، این روزها اوضاع احوال جالبی نیست. از یکسو واقعا حضور مصرف واقعی داخلی محسوس نیست؛ از سوی دیگر ترس از افزایش قیمت های پی در پی باعث شده تا نقدینگی هجوم بیاورد برای خرید به جهت جا نماندن از این افزایش قیمت های افسار گسیخته.

در خرید میلگرد عجله نکنید

شمش ایران اکنون ۳۶۵ دلار و نرخ دلار سنا هم حول و حوش ۱۹۰۰۰ تومان متوقف شده؛ یک ضرب و تقسیم سرانگشتی، شمش حول ۶۹۵۰ تا ۷۰۰۰ تومان را در سقف آدرس می دهد که با در نظر گرفتن مارجین حوزه نورد و احتساب مالیات ارزش افزوده به نرخ میلگرد آجدار متوسط حول ۸۲۰۰ تا ۸۵۰۰ تومان +vat رسیدیم؛ لذا با دوستان شور و مشورت شد و به این نتیجه رسیدیم که صرف نظر از وعده و وعید های دولتی و با ندید گرفتن دلار نیمایی و در نظر گرفتن واقعیت های موجود، فعلا خرید میلگرد بالای نرخ ۸۲۰۰ الی ۸۳۰۰ تومان تا مادامی که دلار صرافی حول ۱۹ هزار تومان باشد؛ با ریسک زیاد توام است، به خصوص اینکه حداقل برای میان مدت می بایست فروش کالای خریداری شده انباری به مصرف کننده واقعی که این روزها نایاب شده را هم باید در نظر گرفت و لذا اگر جای خالی یا اضطراری برای خرید ندارید، به هوش باشید که هر چقدر از نرخ ۸۲۰۰ تومان+vat فاصله صعودی بگیرید در واقع به استقبال ریسک بیشتری خواهید رفت.

شرکت کوپال بتون :: راه سازی ، ساختمان ، ابنیه فنی

شرکت کوپال بتون تاکنون با کارفرماهای متعددی از قبیل وزارت راه و مسکن ، نفت و گاز پارس ، نفت فلات قاره ، نفت مناطق خشکی و وزارت علوم ، شرکت گاز وزارت نیرو همکاری نموده و کماکان در تلاش است با افزایش توان خود و بکارگیری پرسنل با تجربه و جوان سهم کوچکی در آبادی و پیشرفت کشور عزیزمان ایران داشته باشد .

آدرس ارتباطی ما

شیراز ، بلوار امیرکبیر ، خیابان صنعتگر ، کوچه 5 ، پلاک 4 ، ساختمان کوپال 

تلفن : 38224213 و 38224137-071

فکس :  38224213 و38224137-071(داخلی 5)

موبایل  : 09128196866

ایمیل : info@coupalbeton.com

© طراحی و بهینه سازی گروه طراحی سیرن